Mimarlığa Giriş 101

3.1

3. haftaya yeni bir görevlendirme ile başladık. Herkes getirmesi gereken meyve ya da sebzesini getirdi stüdyoya. Bu meyve/sebzeleri analiz edip bu analizleri A4 kağıtlarından oluşan 5 adımlı bir dizi görsel sunum (abstraction line) oluşturmamız istendi.

İlk adım, kullanacağım sarımsağı farklı şekillerde (bütün, parçalanmış) fotoğraflamak

İkinci adım ise sarımsağın eskizlerini çizmek.

Sıradaki aşama ise temel elementlerin analizi; kavramsal elemanlar: Nokta, Çizgi, Düzlem, Hacim; Görsel Öğeler: Şekil, Boyut, Renk, Doku vb. belirlemek

4. aşama ise geometrik analiz; yatay ve dikey bölümler; temel elementlerin ilişkileri: Yön, Pozisyon, Oran, Ölçek, Boyut, Eksen, Merkez belirlemek

Son olarakta eliminasyon, azaltma ve basitleştirme süreci; ayrıntıları ihmal edip sadeleştirme; sadece kütleyi ve formu korumak diyebiliriz.

Genel olarak 3. ve 4. aşamada sıkıntı yaşadık. Temel bir iki şey dışında analizlerim çok az sayıdaydı. Son aşamada ise Picasso ya da Malevich kadar ileriye gidip(!) bağlamdan kopmamamız istendi. Yani anlayacağınız yaptığınız soyutlama birebir sarımsak olmayacak ama insan baktığında bu bir portakal (ya da başka bir meyve/sebze) dememeli.






Abstraction Line

Stüdyo saatinde bitirmemiz planlanan 'abstraction line' bitirdik ve kritik aldık.


3.2

Bugün, Mimari İletişim Teknikleri dersinde tipografi hakkında kısaca konuştuk. Ne kadar önemli bilmiyorum, şuan adlarını hatırlamadığım birkaç terimden bahsettik. Sonrasında 3 farklı eskiz (35x50) kağıdına yapılması beklenen görevlendirmeler verildi.

İlk kağıdı 12 eş dikdörtgene ayırdıktan sonra 6 tanesini cetvelli kalan 6 tanesini ise cetvel kullanılmadan (göz kararı) belirli milimetrik aralıkları olan çizgilerle doldurduk.






2. kağıda ölçüleri belirli satırlar çizip bu satırları kendi el yazımızla, Türkçe ve İngilizce cümleler ile doldurduk. 3. kağıda ise aynı cümleleri Bauhaus yazı stili ile yazdık.


3.3

3 gün önce (pazartesi) stüdyoda tamamladığımız 'abstraction line' perşembeye eksiklerimizi düzelterek yeniden getirdik. Kritikte, temel eleman analizin ve geometrik analizin eksikliklerinin olduğu söylendi ve beğenilmedi. Bu iki sayfayı tekrardan yaptım. Sarımsak soyutlamam ise *'inek memesi'ne benzetildi ve biraz alay edildi. İlk duyduğumda şaşırdım ama kötü bir niyet olmadığı için normal karşıladım. Bende son bir kez soyutlamamı revize ettim.



*Sanırım hala benziyor :D

3.4

Hafta sonu atölyeye katıldım. Günlük Atölyeler Serisi'nin düzenlediği atölyenin konusu 'Mekan Kesitleri' idi. Mail yoluyla başvuru yaparken de belirttiğim gibi '..daha önce hiç kesit almadım ama benim için güzel bir başlangıç olabilir..'. Öyle de oldu..

Kısa bir tanışma faslından sonra 'Kesit Nedir?'i slayttan örnekler ile tartıştık. Daha sonra atölye yürütücüleri hazırladıkları A3 kağıtlarını dağıttılar. A3lerde yer yer insan figürleri vardı. Bu insan figürlerini konumlandırabileceğimiz şekilde bir şey (evet ucu açık, bina veya siz ne isterseniz) tasarlamamızı ama bu tasarımı kesit üzerinden yapmamız istediler. Normalde kesit alıp sonra insan figürleri yerleştirilir ama biz tam tersini yaptık. Atölyeyi eğlenceli kılan da buydu sanırım. Bazı çalışmalar ütopik hatta distopik olsada ben sıradan bir kesit çıkartmayı tercih ettim. Bu atölyede bir kez daha farkettim yaparak öğrenme, learning by doing, çok etkili bir öğrenme yöntemi.






246 görüntüleme

9820

50.300

11.452

592

Toplam Ziyaret